Кошик
228 відгуків
+380 (50) 432-70-74
+380 (67) 293-62-39

Вибір автомагнітоли

Вибір автомагнітоли

Як вибрати головний пристрій (автомагнітолу)?

На ринку в даний момент представлений дуже широкий асортимент джерел сигналу. Вибрати відповідний – важке завдання, і щоб її спростити, давайте трохи заглибимося в їх технічні характеристики. Спробуємо класифікувати автомагнітоли за такими параметрами.

Розмір

У першу чергу потрібно зрозуміти, який з доступних на ринку розмірів ГУ підійде саме вам. Розміри джерел сигналу для автомобіля бувають: 1/2din, 1din, 2din і «штатний». 1din пристрою – класичний розмір, «особи» приблизно 18 см на 6 см, глибина зазвичай не більше 19см. До сих пір більше половини пристроїв здійснюються в такому форматі. 1/2din – пристрій по висоті вдвічі менше, ніж 1din, зазвичай використовуються для розширення вже наявної системи. 2din пристрою – два рази по 1din «друг над іншому». «Штатні» пристрої копіюють формою і розміром заводське handsfree і «заточені» під певний автомобіль.

Для порівняння:

Розмір джерела 1/2 DIN:

Магнітола розміром 1/2 din

Розмір джерела 1 DIN:

Джерело 1din

Розмір джерела 2DIN:

Джерело 2din

вук або мультимедія

Звукові пристрої, на відміну від мультимедійних, не мають екрану для відтворення відео. За рідкісним винятком вони більш цікаві за якістю звучання, ніж мультимедійні апарати. Визначтеся, що для вас важливіше – якісний звук або мультимедіа можливості, це допоможе зробити правильний вибір.

Носії

В автомобільній техніці сьогодні, як правило, застосовуються два види носіїв – оптичні диски (CD/DVD) і твердотільні носії (Флеш через спеціальний порт або USB Flash). Жорсткі диски, як правило, застосовуються при наявності USB-входу, але є шанс зіткнутися з нестачею харчування для старту диска: зазвичай харчування USB у головних пристроях обмежена 500мА. Уточніть у продавця зможе працювати вибране ГУ з вашим носієм без організації додаткового живлення. Зустрічаються пристрої як без можливості роботи з USB/Flash (навіть зараз це не рідкість), так і навпаки, тільки з USB/Flash, без оптичних дисків. Переваги використання тих чи інших видів носіїв кожен визначає для себе сам – хтось віддає перевагу переписати музику з комп'ютера на flash-карту, а хтось купує диски в магазині і потім слухає їх в автомобілі. Вибір за вами!

Формати відтворення Аудіо

Найбільш затребуваними є CD і MP3. Часто також є підтримка AAC (m4a) та WMA, рідше WAV. Формати стиснення без втрат (FLAC, WavePack/WV, MonkeyAudio/APE, Apple Lossless/ALAC) на даний момент, за винятком пари специфічних пристроїв, ніким не підтримуються. ВАЖЛИВО: наявність DVD приводу і підтримки MP3 зовсім не означає, що пристрій здатний грати mp3 DVD. Часто можливості обмежуються MP3 з CD і відео з DVD. В залежності від очікуваного якості відтворення музики слід визначитися з необхідними формати відтворення: найвища якість можна отримати при відтворенні CD-Audio і будь-яких форматів стиснення без втрат.

Формати відтворення Відео

Всі мультимедійні пристрої, за винятком бездискових, підтримують класичні VCD, SVCD і DVD. Дуже багато на даний момент також мають підтримку MPEG4 (DivX, Xvid, 3ivX). Підтримка HD кодеків, типу H. 264, зустрічається дуже рідко. Відбувається це через скромного дозволу автомобільних екранів – максимум здатністю 800 * 480px у топових зразків (в більшості апаратів дозвіл нижче), при тому що для 720p потрібно разрешение1280х720рх.

Входи і виходи

Входи і виходи в головних пристроях бувають різних видів і типів. Наявність того чи іншого входу/виходу визначає можливий функціонал майбутньої системи. Ось деякі варіанти:

  • Вхід для підключення зовнішніх аудіо - і відео-плеєрів і інших джерел звуку або зображення, зазвичай маркуються як AUX або AV IN. Зустрічається спеціалізований вхід для камери заднього виду, який активується від певного сигналу (зазвичай від включення задньої передачі). USB/SD входи для підключення твердотільних носіїв і жорстких дисків.
  • Входи для підключення різних спеціалізованих пристроїв та блоків розширення – iPod, USB, BT, навігаційних модулів CD/MP3/DVD чейнджерів. Такі входи і пристрої зазвичай не сумісні з пристроями інших виробників. Цифрові оптичні та коаксіальні входи для зовнішніх високоякісних джерел (зустрічаються рідко).
  • Високовольтні виходи на акустичні системи, що дозволяють підключити динаміки безпосередньо до пристрою без використання зовнішнього підсилювача. Не розраховані на підключення сабвуферів і серйозних акустичних систем внаслідок обмежених можливостей щодо вихідної потужності. Теоретичний неспотворений межа – 20Вт, навіть якщо в документації зазначено 40-60Вт. Виробники хитрують при вказівці потужності в документації, не вказуючи коефіцієнт нелінійних спотворень при таких показниках, або використовуючи схеми з вольт-добавкою, що дозволяють отримати більш високі значення потужності при прийнятному КНС на дуже короткий період.
  • Низьковольтні (лінійні) і виходи відео виходи, призначені для підключення зовнішніх підсилювачів і зовнішніх моніторів відповідно.
  • Цифрові коаксіальні та оптичні виходи для підключення зовнішніх процесорів обробки звуку та/або об'ємного звучання (Dolby Digital або DTS). Зустрічаються рідко.

Важливо при виборі головного пристрою передбачити наявність всіх необхідних входів/виходів для реалізації проектованої системи!

Можливості управління звуком

У найпростішому випадку звукові та мультимедійні пристрої мають регулювання тембрів (bass/treble), регулювання рівня гучності між лівим і правим каналом (balance) і регулювання рівня між фронтальними і тиловими парами (fader). Інші можливості обробки звуку:

1. Еквалайзер. Зустрічається двох різних типів (графічний і параметричний) різного ступеня складності (кількість смуг, крок зміни частоти і ін). Чим складніше і потужніше еквалайзер, тим з більшою точністю можна компенсувати недоліки частотної характеристики, що вносяться салоном автомобіля, апаратурою і установкою.

2. Частотні фільтри. Дозволяють обмежити смугу частот, яку відтворюють динаміки. У простому випадку вони дозволяють зняти низькочастотну складову з фронтальних та/або тилових динаміків для зменшення спотворень (особливо при використанні сабвуфера). У складних випадках дозволяють розділити діапазони роботи кожного випромінювача для більш точної настройки звучання в автомобілі.

3. Тимчасова корекція (затримки). Компенсує різну віддаленість випромінювачів від слухача. Тобто робить так, щоб звук від всіх динаміків приходив одночасно. Дозволяє отримати рівномірну і стабільну «звукову сцену», що дуже важливо, якщо необхідно отримати звук високого рівня якості. Зазвичай зустрічається тільки в дорогих звукових апаратах і практично не зустрічається в мультимедійних.

4. Тонкомпенсація (LOUD). Використовується для компенсації різниці в тональному балансі на високій і низькій гучності. У більшості пристроїв реалізовано погано, для отримання якісного звуку вкрай не рекомендується до використання.

5. Ефекти приміщення (реверберація). Штучні ефекти різних приміщень (хол, консерваторія і т. д.). Із-за слабких обчислювальних потужностей мікросхем обробки звуку вносить сильні спотворення в сигнал, вкрай не рекомендується до використання.

6. Можлива наявність інших можливостей, які, в основному, є варіацією на тему перерахованих вище.

Додаткові можливості

Крім своїх основних функцій з відтворення звуку або відео в головні пристрої часто додаються різноманітні функції. Відразу хочеться зауважити, що чим більше можливостей є у апарату, тим гірше ці можливості реалізовані. Це відбувається через фізично обмеженого місця для розміщення різної електроніки в корпусі пристроїв, а також з міркувань підсумкової ціни (якісно реалізована функція обходиться виробнику дорого, не дозволяючи виставляти конкурентну ціну на пристрій в цілому). Тому, як це не дивно, в дешевих апаратах функцій часто навіть більше, ніж у дорогих. Серйозні виробники воліють реалізовувати функціонал додатковими модулями.

Bluetooth. (BT, handsfree) Технологія бездротової передачі аудіо сигналу. Використовується для організації телефонного зв'язку handsfree, а також потокової передачі музики з телефону в магнітолу (AD2P). Є проблеми з сумісністю деяких модулів BT і деяких телефонів.

iPod. Можливість підключити і управляти самим відомим плеєром від Apple через головний пристрій. Зазвичай підтримується і iPhone, але необхідно обов'язково уточнити совместимостьаппарата і плеєра/телефону. З деякими моделями плеєрів і головних пристроїв є проблеми з зарядкою.

Навігація, GPS. Деякі мультимедійні пристрої оснащені модулем GPS-навігації. Різними виробниками використовується різне програмне забезпечення, як власної розробки, так і загальновідомі програми (Navitel, Автоспутник, iGO та ін., іноді після глибокої модифікації). Деякі пристрої крім GPS-приймача так само мають на борту гіроскоп, що дозволяє визначити напрямок і швидкість руху без використання супутників, наприклад, у тунелях. На жаль, вбудована навігація часто обмежена апаратно, що виражається в повільній реакції на дії користувача: боргом перерахунок маршруту, сповільненій промальовуванні карти. Рекомендується користуватися зовнішніми модулями навігації, або окремим мобільним навігатором. Ще один мінус автомобільних навігаційних систем – досить мізерна підтримка і рідкісні оновлення, навіть систем на базі загальновідомих програм.

TV тюнер. Пристрої для відтворення сигналу телебачення. Розрізняються аналогові тюнери, які ловлять той же сигнал, що і, наприклад, стаціонарні антени на будинках. І цифрові тюнери, які приймають сигнал цифрового TV DVB-T (у Москві доступно 6 безкоштовних каналів). З обома форматами є проблеми при використанні в автомобілі. Аналогове TV на ходу ловиться дуже погано, не рятують навіть дорогі антени. Виною тому специфіка передачі – антена повинна розміщуватися високо. Але навіть при використанні на стоянці є проблеми: більшість каналів показують погано, з сильною брижами, або взагалі зображення буде чорнобілим. Хороші тюнери з хорошими антенами ситуацію трохи поліпшують, але в більшості апаратів, особливо недорогих, тюнери і антени досить низької якості, з усіма витікаючими. Цифрове TV поки не дуже поширена в Росії, каналів навіть у столиці мало. Зате якщо є сигнал – картинка і звук практично ідеальні.

Резюме

Ми постаралися описати основні можливості автомобільних джерел звуку. Залишилося тільки вирішити, які з них необхідні саме вам. При побудові складної медіа-системи, перед покупкою ГУ, рекомендуємо звернутися до професіоналів для уточнення правильності вибору.

Не забудьте про аксесуари!

Купуючи головний пристрій, в незалежності від того, чи будете ви встановлювати його самі, або довіритеся установчого центру, не забудьте подбати про настановних аксесуарах, це заощадить ваш час і зменшить кількість можливих проблем.

ISO адаптер. Перехідник, що дозволяє без пошкодження штатної проводки підключити живлення до магнітоли. З одного боку у нього - відповідна частина роз'ємів вашого авто, з іншого - роз'єми DIN/ISO, які використовуються більшістю виробників автомобільних головних пристроїв. Навіть якщо у головного пристрою не DIN/ISO роз'єм для установки не потрібно різати штатну проводку (що особливо важливо якщо автомобіль гарантійний), достатньо правильно розпаяти штатний «хвіст» голови з ISO адаптером.

Антенний перехідник. Багато автомобільні виробники вигадують різноманітні роз'єми для звичайної радіо антени. При цьому виробники головних пристроїв вже давно визначилися в стандартах і використовують всього два види роз'ємів: DIN та ISO. Щоб не різати штатну фішку антени, необхідний перехідник.

Перехідна рамка. Тут виробники автомобілів також «подбали» про наявність проблем у користувача, який вирішив замінити штатний ГУ. Різноманітність форм і розмірів штатної техніки вражає, щоб привести зяючу діру в торпедо до стандартних 1din або 2din існують спеціальні перехідні рамки. Часто такі рамки йдуть з комплектом кріплення, що спрощує установку нового пристрою. У разі якщо для вашого автомобіля немає перехідної рамки, ми готові виготовити її для будь-якого виду автомагнітоли.

Адаптери для управління кнопками на кермі і CAN адаптери. Все частіше і частіше в автомобілях зустрічаються спеціальні кнопки для управління аудіосистемою не знімаючи рук з керма. При заміні штатної системи у користувача виникає цілком резонне бажання залишити таку зручну функцію, і така можливість існує. Більшість виробників головних пристроїв розміщують спеціальний вхід для керування кнопками з керма. Там, де такого входу немає, майже завжди є можливість управляти магнітолою за допомогою бездротового ІЧ-пульта. Для цих цілей використовуються спеціальні адаптери, які переводять команди рульового пульта автомобіля в мову, зрозумілу нової магнітоли. Існують як вузькоспеціалізовані моделі адаптерів з обмеженим набором автомобілів і пристроїв, так і студенти ІЧ-адаптери. В сучасних європейських автомобілях вся електроніка спілкується з допомогою спеціального протоколу обміну даними, у загальному випадку цей протокол називається CANBUS. Для таких автомобілів необхідний CAN адаптер, який не тільки транслює команди CAN від рульового управління в магнітолу, але і отримує з шини кілька важливих для підключення сигналів, таких як ACC (перше положення замка запалювання – аксесуари) і ILL (включення вимикання підсвічування приладів для організації притухания яскравості дисплея магнітоли в темний час доби).

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner